پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 140239
حداقل و حداکثر عيدي امسال کارگران +جزئيات
تاریخ انتشار : 1393/10/29 08:25:17
نمایش : 1097
پرداخت عيدي ۱ ميليون و ۲۱۶ هزار توماني تا ۱ ميليون و ۸۲۴ هزار توماني کارگران در سال جاري از بهمن ماه آغاز مي شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، هر سال با نزديک شدن به ماه هاي پاياني سال کم‌کم بحث مطالبات کارگران و عيدي و پاداش پايان سال آنها در محافل مختلف مطرح مي‌شود و کارگران از بهمن ماه منتظر دريافت عيدي هستند.

بر اساس قانون مصوب سال 1370 مجلس شوراي اسلامي، «کارفرمايان کارگاه‌هاي مشمول قانون کار مکلفند به هر يک از کارگران خود به نسبت يک سال کار معادل شصت روز آخرين مزد، به عنوان عيدي و پاداش بپردازند و مبلغ پرداختي از اين بابت به هريک از کارکنان نبايد از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانوني تجاوز کند.»

البته بر اساس تبصره يک اين ماده واحده، مبلغ پرداختي به کارکناني که کمتر از يک سال در کارگاه کار کرده‌اند بايد به مأخذ شصت روز مزد و به نسبت ايام کارکرد در سال، محاسبه گردد و مبلغ پرداختي از اين بابت براي هر ماه نبايد از يک دوازدهم سقف تعيين شده موضوع ماده واحده اين قانون تجاوز کند.

بر اين اساس با توجه به اينکه حداقل دستمزد سال جاري مشمولان قانون کار و کارگران، ماهانه 608 هزار تومان است، حداقل عيدي پايان سال کارگران يک ميليون و 216 هزار تومان و حداکثر يک ميليون و 824 هزار تومان خواهد بود.

بنابر اخبار دريافتي، برخي کارفرمايان همزمان با حقوق بهمن ماه عيدي پايان سال کارگران را پرداخت خواهند کرد، ولي اکثر کارفرمايان پرداخت عيدي را به اسفندماه موکول کرده اند.

در عين حال مشکل عدم پرداخت عيدي به برخي کارگران نيز همانند سالهاي گذشته مطرح است که مسئولان بايد براي حل اين مشکل فکري بکنند.

انتهاي پيام/م

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html